Kamelia to subtelny kwiat, który Gabrielle „Coco” Chanel otrzymała po raz pierwszy od swej wielkiej miłości  – Arthura „Boy-a” Capela. Pomimo ogromnego uczucia, które łączyło tych dwoje ludzi, nigdy nie zdecydowali się połączyć formalnym związkiem. Ale ten piękny kwiat już na zawsze towarzyszył Coco w jej drodze artystycznej.

Od początku istnienia marki biała kamelia – podobnie jak naszyjnik z pereł – był symbolem Chanel. Dziś gości na skórzanych torebkach, butach, sukienkach a nawet okularach. Wisienką na torcie i hołdem dla historii Coco Chanel, jest też obecność kwiatu na każdym pudełku, w które są zapakowane produkty CC oraz jest nieodłącznym elementem każdej sesji zdjęciowej.

Aktualna kolekcja okularów Chanel również firmowana jest kamelią – pojawia się we włosach Lottie Moss, młodszej siostry Kate Moss. Lottie promuje kampanię Chanel Eyewear w 2017 roku, dzięki Karlowi Lagerfeldowi  – dyrektorowi artystycznemu domu mody Chanel. Lottie na zdjęciach pozuje w stylistyce lat 80-tych z karbowanymi włosami zdobionymi kameliami.

Jednak najważniejszym akcentem są piękne okulary, które również odwołują się do lat 80-tych. Duże okrągłe ramy z zabarwieniem różowo-złocistym czy geometryczne kształty wycięte z transparentnej płyty to absolutny hit w obecnych trendach okularowych. Ale królową kolekcji jest metalizowany model CHANEL 4226 C – złoty, srebrny i złoto-różowy model przeciwsłoneczny, który wygląda niczym biżuteria. Tylko Chanel może pozwolić sobie na tak odważne zderzenie stylu retro i nowoczesnej kolorystyki. Efekt, jak to zwykle u Chanel, jest oszałamiający. A całość ozdobiona delikatną kamelią – symbolem miłości dwojga niezwykle utalentowanych ludzi.